دستور تهیه انواع مربا با زرشک

مربای زرشک

مواد لازم برای تهیه مربای زرشک عبارتند از 1 لیوان زرشک تازه، 1 کیلو و 300 گرم شکر، مقدار کمی وانیل (1/2 قاشق چایخوری) و 5 لیوان آب

طرز تهیه:

برای تهیه مربای زرشک، ابتدا زرشک ها را پاک کرده و به طور کامل با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید تا زرشک ها به مدت 1 ساعت در آب سرد خیس بخورد به طوریکه آب کاملا روی زرشک ها را بپوشاند. سپس زرشک ها را آبکشی نمایید و درون ظرفی مناسب بریزید. در ادامه حدود 300 گرم شکر (1/3 از شکر) را لا به لای زرشک ها بپاشید و ظرف را به مدت 5 ساعت درون یخچال قرار دهید تا زرشک ها آب بیندازد.

پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، 5 لیوان آب گرم را به درون یک قابلمه ریخته و باقیمانده شکر را به آن اضافه نمایید. قابلمه را بر روی حرارت قرار داده و با هم زدن محتوای آن، شکر را در آب حل کنید. پس از جوش آمدن آب، ظرف حاوی شکر و زرشک را از یخچال بیرون آورده و محتوای آن را به قابلمه اضافه نمایید. توجه کنید که نباید زرشک ها را هم بزنید؛ از این رو برای مخلوط کردن آن می توانید قابلمه را تکان دهید. با ملایم کردن حرارت و باز گذاشتن در قابلمه، اجازه دهید تا مربا بجوشد (نباید بیش تر از 1 یا 2 جوش بزند). هنگام غلیظ شدن مربا، وانیل را اضافه نموده و یک دور با استفاده از یک قاشق، مواد موجود در قابلمه را هم بزنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن مربا، آن را درون یک ظرف شیشه ای مناسب بریزید و به مدت چند روز داخل یخچال نگهداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *