دستور پخت انواع سوپ و آش با زعفران

سوپ ماهی زعفرانی

مواد لازم:

ماهی سالمون 1 کیلوگرم

گوجه فرنگی بزرگ 4 عدد

زعفران 1/3 قاشق چایخوری

کرفس بزرگ 1 عدد

هویج 4 عدد

پیاز بزرگ 2 عدد

آب به میزان لازم

برنج ½ پیمانه

جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

آب لیمو 3 قاشق غذاخوری

ادویه به میزان لازم

طرز تهیه:

برای تهیه سوپ ماهی زعفرانی، ابتدا باید به پاک کردن کامل ماهی و گرفتن فلس های آن بپردازید. سپس به منظور از بین بردن حالت لزجی ماهی، آن را به طور کامل شستشو دهید. در ادامه به رنده کردن پیازها به صورت ریز پرداخته و آنان را درون ظرفی بریزید. هویج ها را به طور کامل شستشو داده و پوست بگیرید. سپس به خرد کردن هویج ها به صورت نگینی، بپردازید. لازم به ذکر است که اگر از هویج سالم و کاملا شسته شده استفاده می کنید، می توانید بدون گرفتن پوستشان، از آنان در سوپ خود استفاده نمایید. در ادامه کرفس را به صورت قطعات کوچک برش دهید و به رنده کردن گوچه فرنگی ها نیز بپردازید.

ماهی سالمون را درون یک قابلمه بزرگ بیندازید و پیاز، جعفری و به میزان دلخواه نمک بر روی آن بریزید. سپس مقداری آب درون قابلمه ریخته و تا پخته شدن ماهی، آن را بر روی حرارت ملایم بگذارید. هنگام پخته شدن کامل ماهی، آن را از قابلمه خارج نموده و درون طرفی جداگانه قرار دهید. سپس گوجه فرنگی ها را به همراه هویج، سیب زمینی و برنج به میزانی که در بالا ذکر شد، درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا محتویات داخل قابلمه به منظور له شدن تمامی مواد و ژله مانند شدن سوپ، بر روی حرارت بجوشند.

در ادامه استخوان های ماهی پخته شده را جدا نمایید. سپس برای یکدست شدن محتویات داخل قابلمه، آنان را از یک صافی عبور دهید. سپس این مخلوط را به همراه تکه های ماهی درون قابلمه بریزید. در این هنگام ادویه و آب لیمو را نیز به محتویات داخل قابلمه بیفزایید. اجازه دهید تا مواد درون قابلمه به مدت زمان 5 دقیقه بر روی حرارت قرار بگیرند. قبل از خاموش کردن حرارت، درون یک کاسه به هم زدن آبلیمو و تخم مرغ ها بپردازید. سپس آرام آرام از محتویات داخل قابلمه برداشته و تا پر شدن کاسه، به آن اضافه نمایید. پس از پر شدن کاسه، محتویات داخل آن را درون قابلمه ریخته و به طور کامل هم بزنید. حال زعفران سابیده شده و دم کرده را به قابلمه بیفزایید و برای اینکه مواد، طعم و رنگ زعفران را بگیرند، محتویات داخل قابلمه را به خوبی با یکدیگر هم بزنید. پس ازگذشت مدت زمان 3 دقیقه، حرارت را خاموش کنید و سوپ آماده شده را جهت سرو درون ظرف مخصوص سوپخوری بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *