خواص زرشک

خواص زرشک

زرشک یک گیاه سم زدا و شفابخش با خواص دارویی بسیار زیادی می باشد که تاریخچه دارویی آن مربوط به بیش از 200 سال پیش است. زرشک منبع غنی از چند ویتامین بوده که برای حفظ سلامت بدن و زیبایی پوست و موی انسان بسیار مفید می باشد. از جمله خواص و فواید زرشک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. زرشک جریان خون را بهبود بخشیده و به دلیل برخورداری از ترکیبی فعال به نام بربامین به مراقبت قلب در برابر هر نوع صدمه و آسیب به بافت های آن می پردازد و از سکته قلبی جلوگیری می نماید. لازم به ذکر است که این گیاه سم زدا فشار خون را نیز کاهش می دهد.
  2. این گیاه سم زدا سلامت ذهنی و مغزی را تقویت نموده و امکان ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.
  3. برگ های گیاه زرشک دارای ویتامین C بوده که می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده بدن عمل نموده و با برخورداری از منبع آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری نماید.
  4. در صورت مصرف زرشک با گیاه خارمریم، سطح قندخون کنترل می گردد. از این رو امکان ابتلا به دیابت کاهش می یابد.
  5. زرشک در کاهش درد کمر و سیاتیک نقش بسزایی را ایفا می نماید.
  6. این گیاه سم زدا و شفابخش در درمان تب، حتی مالاریا بسیار مفید می باشد. همچنین مصرف آب زرشک می تواند به درمان اسهال کمک فراوانی کند.
  7. زرشک به دلیل برخورداری از باربرین می تواند به درمان تشنج و بهبود بیماری صرع کمک نماید.
  8. زرشک با سم زدایی خون در بهبود عملکرد کبد نقش بسزایی را ایفا می کند. همچنین با بهینه کردن جذب آهن می تواند به عنوان درمانی برای کم خونی مورد استفاده قرار گیرد.
  9. از دیگر خواص درمانی زرشک می توان به درمان عفونت، گلو درد و مسمومیت های غذایی اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *